Veronica

Alla inlägg under mars 2011

Av Veronica Johnsson - 23 mars 2011 20:09

Jag är med i Lärdigteckna.blogg.se s tävling om att vinna ett porträtt av dig själv eller en idolbild, vill du också vara med så kolla in det här:

http://lardigteckna.blogg.se/2011/march/tavling-portratt-vs-idol.html?_tmp=342ea78be3d3b7ea1daa1c891bcee885c9b5114a


 

Av Veronica Johnsson - 23 mars 2011 19:26

Kom nyss hem ifrån en kvällspromenad, jag Tycker att det är jätte skönt att gå kvällspromenad, jag vet inte varför men jag älskar det bara! Särskilt när det är en skön temperatur ute :-). Jag varvar ner bra när jag har gått på en kvällspromenad. Nu ska jag titta på "halv åtta hos mig"! Hare bra ! // VeronicaP.s skriver från ipoden så det blir lite konstiga inlägg då, inte heller någon bild D.S

Av Veronica Johnsson - 23 mars 2011 16:31

Här kommer dagens Style By Veronica:


  T - shirt - Gina Tricot

Linne - Gina Tricot

Jeans - Forever 21


Tänker ha en tyst minut sen ikväll för ska slänga jeansen jag har på mig, dem har två STORA hål mellan bena haha! Jag har använt dem typ varje dag sedan jag köpte dem och i somras så sprack dem och jag har lagat och lagat dem men nu orkante jag laga dem mer för dem blir bara fulare och fulare där och det blir synligare och synligare... Jag kan ju inte köpa nya heller för det var ca 2 år sedan jag köpte dem PLUS att det var i USA så tjena att jag kommer hitta dem igen, inte så troligt va? Men dem var mina favorit jeans och är typ jätte ledsen! Haha, F*n vad töntig jag låter, men vad skulle ni tycka om ni var tvugna att slänga ett plagg som ni älskar?


P.S Ursäkta den dåliga kvalitén på bilden, men var tvungen att beskära den för att mitt face så helt f*cked up ut och då blir det sådär dålig kvalité enligt min dator och min kamera... Men blunda och föreställ dig något bättre så blir det bra! D.S


P.S2 Ignorera det stökiga runt om kring (Särskilt parfymen som nödvändigtvist var tvungen att ligga just där, såg det när jag såg bilden på datorn) D.S


Shit vilket långt inlägg det vart för att vara ett dagens outfit inlägg, måste vara världs rekord, snart ringer väl guiness rekord bok eller ngt...


Sorry för min tråkiga humor men så blire när jag är trött!  


 

Av Veronica Johnsson - 22 mars 2011 21:05

Jag har precis tittat på "Sofies änglar" har aldrig sett det förut men det var ju jätte bra, jag blir så glad när jag ser att andra som har det svårt får hjälp och att dem blir så lyckliga attdem gråter utav det! Jag vill nästan gråta själv för att man blir så glad för deras skull! Ni fattar kanske inte vad jag pratar om (dem som inte har sett programmet) men det är ett program där det är ett bygg team (typ) som hjälper familjer med deras hus när dem har det svårt, någon sjukdom eller att det har hänt en olycka eller något sådant, och det är riktigt bra! DET måste vara som ett skänk från ovan (jag är skit trött xD)


Nemen nu ska jag gå å lägga mig och läsa min super braiga bok!


   



Av Veronica Johnsson - 22 mars 2011 17:29

Jag skrev ju förut att jag ville köpa en systemkamera, och här har jag hittat en som verkar rätt bra för sitt låga pris:

http://www.elgiganten.se/product/foto-video/systemkamera/DSLRA290LKIT/sony-dslr-a290l-18-55mm-objektiv


Ska spara nu så får flytta den nödvändiga shoppingen till lite längre fram, eller så kanske jag kan förhandla lite med pappa, jag fyller ju år om 9 dagar  


För jag behöver ca 1500:- sen så har jag råd med den  


Vill ha!


   

Av Veronica Johnsson - 22 mars 2011 13:54

Nu är det nog dags att skrota min canon ixus (Kompakt kamera), när jag var i USA 08 så var jag klantig och tappade den i marken, så linsen gick sönder, men för ett tag sedan började den att funka igen, men nu har jag märkt att linsen inte orkar längre, bilderna blir bara brusiga och så, förutom om man använder blixten. Så nu får jag fortsätta att fota med min sony cybershot, den är verkligen inte bra, den är extremt ljus känslig och den lägger fokuset helt fel. Jag har en bild där det inte är fokus någonstans på hela bilden... Men den får duga tills att jag har lyckats spara ihop till en ny kamera!


   Klantiga jag.... 


 Jag hatar kompakt kameror, ska aldrig köpa en sådan igen! Iallfall inte någon Sony, den suger verkligen!


Vart f*n lägger kameran fokuset, kan ni hitta det så är ni jäkligt grymma!

Tycker att bilden vart rätt cool ändå, men man undrar ju vad kameran håller på med...  

Fotad med sony cybershot kameran.


   


Av Veronica Johnsson - 22 mars 2011 13:27

Hittade en hemsida där det är en kille som har fotat och lagt ut bilderna, han fotar grymt bra! Jag tyckte att jag fotade rätt ok, inte de bästa bilderna och inte de sämsta (vissa kanske är det) Men han får mina bästa bilder att se ut som skräp!


Tycker att ni ska gå in o kolla:

http://www.andreasfehrm.se


Min enligt mig bästa bild (inte så så bra ändå xD)  


 

Av Veronica Johnsson - 22 mars 2011 12:12

 

Såg nyss på ett avsnitt av "Nu blåser vi sverige", det var as kul! Haha, så jä*la sköna dem är! Ska ta och titta på ett till nu!


Har ni sett det? Vad tycker ni?


 

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards