Veronica

Alla inlägg under oktober 2012

..

Av Veronica Johnsson - 31 oktober 2012 22:53

Been there, done that, got the t-shirt! ( bokstavligen, köpte en t-shirt med bondi beach! ;-P ) haha var bara tvungen :-P

..

Av Veronica Johnsson - 31 oktober 2012 22:53

Been there, done that, got the t-shirt! ( bokstavligen, köpte en t-shirt med bondi beach! ;-P ) haha var bara tvungen :-P

Av Veronica Johnsson - 31 oktober 2012 12:25

Hejsan! Hos er är det dags för lunch, hos mig är det lägg dags! Haha känns konstigt!

Idag tog vi bussen till en strand som heter cogee eller något sådant, sedan gick vi över hela kusten, typ en och en halv timma till Bondi Beach, det var svin varmt så drog av mig och gick runt i bikini och shorts, kändes jätte weird. Men det var jätte fin promenad och vi såg några delfiner och valar, eftersom att vi skulle till stranden och så så tog jag tyvärr inga bilder pga all sand osv, men fotade med mobilen lite!

Vi badade hela dagen, så jävla skönt det var så mycket coolare ön jg trodde vart hela kär i stads delen bondi, chill surfar ställen. På baren så gick de runt i vanliga kläder liksom, hur chill! Exakt mitt typ av ställe! ^^

På kvällen åt vi på Hurricanes i bondi skit goda spelar och ribs! As gott!!'

Ha det bra! Längtar inte hem! Vill bara stanna, på riktigt!

Första och sista bilden är på Bondi Beach!

Av Veronica Johnsson - 30 oktober 2012 12:35

Hello!! Vi kom till hotellet för ett tag sedan, vi åt middag på en japanesk resturang där han lagade mat framför oss. Det är så jäkla coolt! :P Innan dess så var vi och bowlade, jag var skit grym. Det var det bästa spelet jag någonsin gjort haha! :D


Men på dagen var vi på Taronga Zoo,man åker färja dit. där fick man se en massa australieneska djur, ormar, ödlor, lejon, tigrar (okej det var kanske inte australienska djur. Men det var lite blandat. Sen fick vi se koalor och så fick vi gåin bland kängurur. Hur söta som helst. Visar massa bilder när jag kommer hem, har tagit så mycket bilder, måste redigera! Får väl ta det i olika delar eller något! ^^


Här kommer en (oredigerad) bild iafl.

 

Av Veronica Johnsson - 29 oktober 2012 08:40

Hejsan! Hur har ni det i kalla Sverige? Vi har det skit bra, klockan är halv 7 och vi kon precis tillbaka till hotellet efter en promenad till opera huset, via en cool trädgård tog typ 3 timmar. Opera huset var skit coolt. Vi satte oss i baren och tog något att dricka. Det har varit sjukt varmt idag, härligt! Sedan gick vi och åt jätte god pizza, efter det så gick Kia o pappa hem men jag, Joakim och Camilla shoppade lite, det är massa rea nu sp hittade lite snygga tröjor! ^^ visar hemma i Sverige. Nu ska vi gå och äta sedan tänkte vi bowla med Camilla och James! Kul! Jag fotar typ hela tiden så kommer massa bilder sedan när jag är hemma igen!

Ha det bra! ^^

Av Veronica Johnsson - 28 oktober 2012 12:37

Vi landade här i Australien vid 7 tiden på morgonen, Australiensk tid. Nu är klockan 22.30 ungefär och alla är helt slut. Vi ahr ju flygit i 25 timamr och sedan träffade vi upp Camilla direkt efter vi hade lämnat bagaget på hotellet, incheckningen var inte förens vid 14. Det var sjukt kul att träffa Camilla igen, var så länge sedan och vi ahr haft en jätte trevlig dag, med hennes pojkvänn också! Vi åt frukost på ett fik, sedan gick vi till någon marknad som var jätte stor. Söndagar är tydligen marknadsdagen. Sedan åt vi lunch på Camillas kille, James, jobb det avr en pub. Haha jag ahr typ bara avrit på pubar eller barer där jag egentligen inte får vara. Men den godaste maten finns enligt dem på sånna ställer. men det avr trevligt och fint. Drack en alkoholfri mojito nu på kvällen, haha skumt. Men kul!


Här kommer några bilder från dagen: 


Helt oredigerade btw. 


Mellan landning i Abu Dhabi 

 

    



I Australien     

 

Hamnen i Sydney, det avr en båt tävling typ haha

   


  

Det kommer fler bilder sen när jag kommer hem, orkar inte ladda upp alla nu!


Godnatt, eller god förmiddag gäller väl hos er. 




Av Veronica Johnsson - 27 oktober 2012 05:16

Godmorgon! Vi har mellan laddat i Abu Dhabi, klockan är strax efter 7 här. Om några timmar ska vi ta sista flyget till Sydney, det tar typ 14 timmar.

Ha det bra där hemma!

Av Veronica Johnsson - 26 oktober 2012 18:20

Nu har vi checkat in och grejat så nu sitter vi och äter lite middag innan vi ska flyga iväg. Ses i Tyskland eller abudabi! ;-)

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards