Veronica

Alla inlägg under januari 2014

Av Veronica Johnsson - 19 januari 2014 15:11


Då kommer det där årliga inlägget om hur det här året kommer att bli bättre och att förra året gav mig många lärdomar. Visst, det var ju så, jag växte som fan som människa förra året. Men det är så jäkla kliché att jag typ spyr på det. Och att det här året kommer att bli mitt bästa, och att jag ska bara leva livet spyr jag också på. Jag vill inte vara negativ, visst vill jag att man ska leva livet och må bra men varför måste just det här ÅRET bli ett sånt. Varför kan inte varje dag vara en så dag då du älskar livet, eller tar dig an nya utmaningar? För när det blir ett nytt år, det är inget nytt kapitel, ingen ny sida eller ny bok eller vad man nu säger. Jag sa nyss att det inte känns som att det har varit nyår, att det känns konstigt för allt känns så jäkla normalt även fast det är ett nytt år. Men det är exakt vad det är också, allt är normalt. På nyårsdagen är allt precis ungefär som dagen innan bara det att vi skriver 2014 istället för 2013. Livet fortsätter hela tiden, och det är ingen magisk trollstav som kommer och trollar lite när det är ett nytt år, allt fortsätter precis som innan. Men dett betyder inte att du inte kan utmana dig själv, ellerleva livet. Det jag vill komma till är att sluta vänta till "nästa år" när du vill göra något, gör det nu. Gör varje dag speciell. Inget kommer att vara enkelt, men som min nya förebild Eric Thomas säger, “I dare you to fail.”


   

Av Veronica Johnsson - 19 januari 2014 15:07

 

Okej, nu ska jag testa det här igen, men kommer nog inte att blogga om allt jag gör i vardagen, det blir så en formigt. Jag kommer nig mer lägga upp lite bilder, tankar, musik osv. Det blir nog bäst så! 


-V

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards