Veronica

Alla inlägg under januari 2011

Av Veronica Johnsson - 31 januari 2011 18:32

God kväll!


Har precis ätit middag, det var biff stroganoff och ris, det var gött.


Efter typ 3 timmars läsning så är jag klar med Vampire Academy serien, jag vill inte att det ska vara slut, jag vill veta vad som händer sen! Det slutade bra och så, till viss del. Men jag vill veta mer! Jaja...

Nu har jag bara 20 böcker kvar att läsa.


Här kan ni få ta del av min bok lista:

Vampire Academy - Klar

Linas Kvällsbok 2 - Läser

Skuggvarelser och blodets röst.

Fallen ängel och Cresendo

House Of Night (9 böcker)

Nattens begär (typ 3 böcker)

Beautiful dead( 3 böcker)


Haha, det är bara att börja liksom.

Jag ska nog börja med house of night serien efter skuggvarelser och linas kvällsbok. 


  

// Veronica

Av Veronica Johnsson - 31 januari 2011 12:08

Japp, idag är det måndag igen. Det skönaste med denna måndag är att jag är ledig.

Vi hade öppet hus i lördags och därför fick man kompensation för det, fast jag var ju inte där men jag fick ta ledigt den dagen, så jag får ändå vara ledig    .


Tills nu har jag pluggat SO, lagat mat, duschat och läst lite grann. Ska fortsätta plugga eftersom att jag har G- prov på fredag och VG/MVG inlämning nästa måndag, jag måste verkligen börja på den nu!


Men vi hörs senare!


Hade lite tråkigt, så jag fotade lite grann   

          


// Veronica


Av Veronica Johnsson - 30 januari 2011 19:27

Pappa och kia kom ju hem från Frankrike igår, och varje gång dem åker utomlands någonstans så köper dem alltid en kopp till mig och camilla, och snaps glas till grabbarna. Dem har hunnit resa en del och jag har fått 10 stycken koppar nu . Nu har jag en kopp från Turkiet, två koppar från Tyskland, en från Thailand, en från Frankrike, en från Chicago (jag var också där, men vi fick en iallfall, eller vi var på flygplatsen där vi mellanlandade), en från österrike, en från spanien, en från Cypern och en från Island.


     Koppen från Frankrike, visst är den cool!


  Turkiet, Tyskland, Island, Tyskland(det är ett snaps glas, men det får vara en kopp nu!), Frankrike, Chicago, Österrike, Spanien och Cypern. 

(Alla andra koppar.)


Ignorera grejerna i den silvriga koppen. (har samlat på mig sådana från kryssningar och lite olika länder, haha, var galen i sådana förut xD)


Samlar ni på något? Vad för något?

// Veronica




Av Veronica Johnsson - 30 januari 2011 16:42

Hejsan!


Skulle ha bloggat igår när jag kom hem från mamma, men jag orkade inte av personliga skäl.


Idag har jag inte gjort så mycket,vaknade vid typ halv 1, inte bra! Gick till ICA och handlade lite saker åt pappa o Kia. Dem kom hem från Frankrike, så nu har farmor åkt hem.

Sitter nu och lyssnar på musik, och snart ska jag hoppa in i duschen.

Det är så jäkla skönt att vi är lediga imorgon, för jag är så SJUKT trött. 


Men vi hörs senare!


// Veronica


  

Bild från i somras.

Av Veronica Johnsson - 29 januari 2011 09:42

Har nyss vaknat här i Tyresö av att bolibompa står på typ högsta volym. Det är inte så ofta det händer längre xD

Men jag har haft en jätte jobbig natt, först fick jag en jätte jobbig klump i halsen som kändes jätte obehaglig, det kändes som jag inte kunde andas ordentligt fast jag igentligen kunde det. Har fortfarande kvar klumpen, hoppas att jag inte börjar få halsfluss bara!

Men sen så behövde jag gå på toaletten hela tiden, jag vart kissnödig hela tiden... Skit irriterande!! Men tillslut sommnade jag (vid typ halv 4).


Men nu är jag utvilad och har precis ätit frukost. Ebba och Hanna tjatar om sitt godis hela tiden, haha, kom ihåg när jag fick tjata om mitt godis. När jag var typ 8 fick jag bara ta godis till en viss grärn i godis påsen, haha.


Men nu måste jag klä på mig, snart ska jag dra iväg till stan och gå på öppet hus på Nackademin och Design & Construction Collage.


Vad ska ni hitta på idag?

Vi hörs!

// Veronica

P.s bloggar när jag kommer hem från mamma  

Av Veronica Johnsson - 28 januari 2011 22:22

Hejsan!


Jag lånade datorn här ute på Tyresö en stund, trodde att det skulle vara as seg uppkoppling, men det är det inte. Det är Najs!

Det är ganska jobbigt att vara barnvakt, dem bara springer runt och gör inte som man säger, tur att man har mamma här!


Vi har mest spelat spel och lekt med Hanna och Ebba, och nu sover dem äntligen. Missförstå mig inte, dem är skit söta, men väldit jobbiga på samma gång, dem bara busar runt hela tiden!

Såg nyss på Parlamentet. Jag tycker inte att den nya programledaren är lika bra, Anders eller vad han hette var mycket roligare! Och det var någon ny grej som jag inte fattade, dem skulle typ säga rätt sak och om dem sa fel så vart det ett speciellt ljud, det vart typ fel ord hela tiden... ja jag fattar inte! Någon annan som gjorde det? Vad tycker ni om den nya programledaren? Bra/ dålig?


God natt och ha en najs fredagskväll!


// Veronica

Av Veronica Johnsson - 28 januari 2011 14:44

Hejsan!


Nu nu drar jag till Tyresö, ska göra min mamma sällskap nät hon vaktar min kusiner, Ebba och Hanna. Vi sover över där också. 

Imorgon så ska jag på öppet hus på Nackademin city och Design& construction college. Och efter det ska jag till mamma och äta där sedan åker jag hem igen. 

Så troligvist så bloggar jag inte förns imorgon kväll.


Men ni få ha en bra fredags kväll, så hörs vi imorgon!


  

Dagens outfit!


Nu måste jag dra, annars kommer jag att missa bussen, ciao!


// Veronica

Av Veronica Johnsson - 28 januari 2011 12:02

Nu ska jag skriva lite om mig och bloggen!


Jag heter Veronica (som ni kanske redan vet), jag är 15 år, ska fylla 16 den 31 mars. Jag bor i Huddinge och i Haninge. Jag går i skola i Tullinge, Falkbergsskolan. Till hösten ska jag börja på ett gymnasium, det ska bli spännande och roligt! Jag har 2 katter (Fibi och Cleo), 1 kanin (O´maley) och 2 Gerbilder (Dollar och Cash). På min fritid så rider jag, fotar jag, är med mina kompisar osv. 


I den här bloggen kommer jag att blogga om mig själv, ridsport, foto, musik och sådant som intresserar mig. Jag försöker ta några bilder varje dag men det är inte alltid jag har något att fota liksom och min kamera är inte så bra så den är tråkig att fota med.


Det var allt jag kunde komma på som ni kanske ville veta, har ni några frågor så bara fråga på, jag svarar på nästan allt!   


     Mig

       Mitt liv


   Cleo  

    Fibi

  O´Maley

   Dollar och Cash

       Och mina vänner   


Alla bilder är fotade av mig, förutom dem när jag rider (Linnea Kunosson) och bilderna på mig, Linnéa och Emmy (Alexandra Lengquist). Bilden på mig och Carat, den tredje bilden (Felicia Andreasson).


// Veronica

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards