Veronica

Alla inlägg under januari 2013

Av Veronica Johnsson - 31 januari 2013 20:13

Hejsan! Nu är jag äntligen hemma efter en lång dag med skola och jobb. Jag känner mig bättre idag så det är super bra! Men vi slutade tidigare i skolan idag så jag började jobba tidigare, men det var kul att jobba, fast det var rätt lugnt idag. 


Jag vet typ inte vad jag ska skriva, så nu lägger jag ner innan jag skriver något för knas. Men imorgon är det ialla fall fredag, det är najs! 


 

Av Veronica Johnsson - 31 januari 2013 07:08

Godmorgon! Dags att åka till skolan idag igen, efter jobbet så ska jag jobba till 19. Borde kanske vara hemma idag också men vill jobba så, ja...

Men vi får se hur uppdateringen blir idag!

Av Veronica Johnsson - 30 januari 2013 11:55

Jag såg nyss en film som heter "The Impossible" som handlar om en familj som befinner sig i khao lak när tsunami vågen träffar 2004. Det är baserat på en verklig händelse om en familj som ja, var på semester och sedan efter vågen så tror de att de andra är döda med till slut hittar de varandra igen. Otroligt sorglig film, och jag kan säga att det kom en del tårar. Jag var så liten när det hände, så jag förtod nog aldrig vad som hände, det kan man väl fortfarande inte om man inte själv blev drabbad, det är svårt att sätta sig in i en sådan situation. Men det får mig också att tänka på hur snabbt hela ens liv kan vändas uppochner. Från att ha de jätte bra vid poolen med sin familj till kaos, på inte mer än 5 sekunder, man inser nog aldrig hur skört livet är förens man är där men man börjar tänka på att ta vara på tiden man har med sina nära och kära, för en dag är alla borta. En jätte bra film, så ni som inte har sätt den, gör det!


 

Av Veronica Johnsson - 30 januari 2013 09:54

Jag är hemma idag också, eftersom att jag inte känner mig särskilt bra idag heller. Men det är bara att vila och hoppas på att förkylningen går över snart! Så ida blir det att kolla filmer antar jag ^^


 

Ha en bra dag!

Av Veronica Johnsson - 29 januari 2013 20:27

 

Haha, var tvungen     

Av Veronica Johnsson - 29 januari 2013 20:24

Jag har verkligen tänkt på detta, att vissa filmer/böcker/historier man har sätt som barn eller till och med växt upp med, som Harry Potter är med oss hela livet sedan tror jag. För när man är liten så lär man sig av allt tror jag och dessa speciella sagor och berättelser etsar sig fast i minnet och skapar en liten del av oss tror jag, För det är många gånger någon säger något eller gör något som gör att man själv refererar till en film, eller en karaktär.Det kanske låter jätte flummig, men tycker inte ni också det? 

Av Veronica Johnsson - 29 januari 2013 15:45

Av Veronica Johnsson - 29 januari 2013 14:36

Hello sunshines, hoppas ni mår bra. Själv så mår jag inte bra alls, vakande idag och mådde skit men åkte till skolan iallafall med sedan så redan efter halva lektionen kände jag att jag måste åka hem. Så nu har jag bevisat än en gång för mig själv att man inte ska träna när man fortfarande är sjuk jag fattar inte att jag inte lär mig... Är jätte irriterade på mig men nu är det som det är och det är bara att änka framåt.

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards