Veronica

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Veronica Johnsson - 15 januari 2013 21:18

Har tvättat håret och målat naglarna, nu är det bara skönhetssömnen kvar! ^^

Av Veronica Johnsson - 15 januari 2013 19:11

 

Får man skriva att man är lite stolt över sig själv i bloggen? Jag säger varför inte?! Allt för månag människor trycker ner sig själv mer offentligt än de faktiskt höjer sig själva.


Men till poängen... Som jag skrev i ett tidigare inlägg så hade vi en presentation i skolan på entreprenörskapen idag. Vi skulle ha den inför alla 2:or, ca 30- 40 pers. Jag är ju ensam i mitt företag och därför sa jag till läraren att jag gärna inte vill stå inför dem helt själv. Jag tycker att det är lite jobbigt. Så jag slapp det. Men när jag satt och tittade på de andra som stod och redovisade, i grupp då. Så insåg jag att fan vad feg jag är. Jag menar, presentationen sätter de inget betyg på, självklart ska man göra ett bra jobb iallafall. Dessutom vet INGEN att jag säger fel eftersom att det är MITT företag och MIN fakta. Jag ahr inte läst faktan ur en bok liksom. Dessutom tänkte jag att om jag inte gör det nu, när ska jag över vinna min "scenskräck"(eller vad man ska kalla det). Det gäller att bara göra det, inet skjuta upp det hela tiden. Dessutom, ju mer jag gör det ju mer van blir jag. Så när vi hade tagit en rast när ungefär hälften av alla företag redovisat så tog jag min dator, gick till läraren och sa, jag vill redovisa ändå. Responsen jag fick: "Bra där, vad modigt av dig" och ja, jag kände mig modig, ja det handlar om en presentation inför människor, inte inför hungriga tigrar. Men när jag hade gjort den där jäkla presentationen tänkte jag, vad var jag orolig för? Och jag kände mig dessutom stolt över att jag hade övervunnit min egen rädsla. 


Fuck Your Fears! - Johannes Hansen


     



Av Veronica Johnsson - 15 januari 2013 18:46

  

Topp från Cubus, Jeans från Gina Tricot

 


Hejsan! Har ni sett hur mycket det har snöat eller? eller det är väl klart ni har, men det är helt sjukt. När jag kom in på vår perkering så var det ett täcke av snö och när jag gick där så åkte det över och in i mina boots somändå är rätt höga. Så ropade på Jake, ena brorsan och fick honom att skotta både rampen och parkeringen med mig. Så nu har jag varit ett snällt barn!


Tisdag idag, vi hade först ett test på företags ekonomin på personal och ledarskap, det gick bra. På idrotten hade vi dans, vi dansade par dans. Först dansade vi i någon ring som jag inte kom ihåg vad den hette, dansen alltså. Sedan dansade vi foxtrott. Vi ska får göra egna koreografier sedan, med vilken dansstil somhelst. Det ser jag framemot. Sedan hade vi entreprenörskap hela eftermiddagen då alla UF-företag presenterade sig för den nya läraren. En bra och effektiv dag! ^^





Av Veronica Johnsson - 15 januari 2013 11:15

En blogg jag får väldigt mycket inspiration från är Kenzas, hon klär sig väldigt snyggt enligt mig och jag gillar den stilen mycket!: 


Tumblr_mg7koc5yyl1r8mbl0o1_1280_large

579568_422448004482536_1361739505_n_large388781_422447741149229_794740655_n_largeTumblr_mdwze8o1cl1qikz7zo1_500_largeKenza_bw_4s1c6217-1024x693_large

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards