Veronica

Alla inlägg under augusti 2011

Av Veronica Johnsson - 31 augusti 2011 20:54

  Skjorta från H&M, Linne från Gina Tricot och Jeans från Gina tricot!


Hare bra!

Av Veronica Johnsson - 31 augusti 2011 18:36

  Maten vart väldigt god faktiskt, jag trodde att det skulle gå åt .... men det gjorde det inte! 


Här hittar ni receptet:









http://www.recept.nu/1.302335/christian_campogiani/huvudratter/pasta_nudlar/

spaghetti_med_skinksas_och_artor 

Jag hade i majs istället för Majs, vilket jag tycker är godare!


Hare bra!  



Av Veronica Johnsson - 31 augusti 2011 16:17

Hejsan! Är hemma från skolan nu och sitter och läser lite bloggar osv. Ska göra lite fin slip på min presentation också!


Idag har vi haft matte, svenska och Branchkunskap. På branchkunskapen så ska vi börja med ett projekt i grupp där vi ska göra ett köp av en kapital vara, alltså typ en bil, tv, stereo osv. Då ska vi alltså bestäma en vara/ produkt vi vill ha sen ska vi jämföra priser, och ställa krav och se till så att företaget och produkten fyller alla våra krav osv. Det är lite svårt att förklara, men jag tycker att det verkar super kul! 

Det är så roligt för att i grundskolan när man skulle göra ett projekt så vra det inte alls kul, men nu när det är nytt och man tycker att det är intressant så är det ju as kul!  Jag känner att jag har valt exakt rätt linje för mig och det är jag super glad för! Det är nog det bästa val jag har gjort i mitt liv... so far... ;)


Juste pappa har infört en ny grej, att vi (alla ungar) ska laga mat en gång i veckan, och jag har fått onsdagar så jag ska alltså laga mat idag och jag ska laga pasta med skinksås! Jag tycker att det är rätt kul att laga mat! 


Nu ska jag finslipa min presentation, Hare bra!    


   Utfyllnads bild!

Av Veronica Johnsson - 31 augusti 2011 11:04

Hello! Sitter i skolan just nu och vi har rast från får svenska lektion. Men vi börjar snart igen så ska skriva lite snabbt. 

Efter svenskan har vi lunch och då ska vi käka på ett ställe som heter Nybergs, de har as god mat där! 


Men nu börjar vi så hörs senare!


Hare bra! 

Av Veronica Johnsson - 30 augusti 2011 20:46

"Det man skjuter bakom sig, finner man framför sig."


Av Veronica Johnsson - 30 augusti 2011 19:14

Hejsan! Jag och min syrra Camilla sitter in my room och gör varandra sällskap medans vi jobbar med olika saker. Jag jobbar med matte läxa, elle jag är klar nu, och hon skriver CV. 

När hon är klar ska vi gå ut och gå en stund sen ska jag slänga mig i duschen och sen sova!


Skoldagen då? Jo den har varit helt ok. Jag har varit pigg i dag av någon anledning. Det började imorse då var jag så pigg så jag skuttade omkring här hemma, i skolan fortsatte det. Men jag var inte så pigg att jag inte kunde lyssna elle rkoncentrera mig (oftast) utan det var bra pigg! När jag åkte hem var jag lite seg, men ändå pigg och nu hemma så är jag också as pigg! Det är en jätte skön känsla som jag tycker att man har alltför sällan! Men jag tror att anledningen är att jag tycker att det är rätt kul i skolan just nu (jag kommer att få äta upp det här snart), det är helt nytt, med nya roliga, och knasiga kompisar, nya lärare (som är fätt sköna!) och nya lektioner och allt! Det är kul med förändring. Jag hatade förändringh förut, jag hatade att inse att det som är nu inte kommer att vara förevigt. Men nu i och med gymnasiet har jag börjat tycka att förändringar kan vara något positivt också!   Gud vad jag skriver! Men jag älskar som sagt att skriva av mig ibland!


Men här kommer dagens look:

(om ni undrar varför jag har det där roliga smilet, så är det för att Jake sitter bakom kameran när jag tar bildern och gör lite roliga bilder! Haha)

   Skinnjackan har jag ärvt av Camilla, T-shirten samma där (Ed Hardy), Linne från Gina Tricot, Jeans från JC och Skor från Skopunkten!


Hare bra!


Av Veronica Johnsson - 30 augusti 2011 17:06

 Sitter just och lyssnar på en tjej som har släppt några covers på spotify, Maddi Jane. Har ni hört henne? Om inte, lyssna på henne! Hon har en sjukt bra sång röst tycker jag!


Lyssna här:

spotify:track:13KmiyueaRdBDC5SY4oxPI 

 

Vad tycker ni om henne? Visst är hon duktig?! Hon kan ju inte vara särskilt gammal heller?   


Hare bra!





Av Veronica Johnsson - 29 augusti 2011 19:17

"Älskar du livet? Förslösa då inte tiden,

för det är den som livet består av."

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards