Veronica

Alla inlägg under oktober 2012

Av Veronica Johnsson - 1 oktober 2012 14:33

En utav mina absoluta favorit serie/filmer är Glee. Varför tycker jag det? Jo, för att alla karaktärer i Glee har en väldigt speciell personlighet. Någon är gay, en annan är en riktigt diva, en är lite kraftigare, en sitter i rull stoll och så vidare. Alla har något som skulle kunna anses som onormalt eller konstigt, alla har ett problem. Men med dessa speciella sakerna visar de att alla är stjärnor i sitt eget liv. Oavsett om du vill bli en broadway stjärna eller vill starta ett företag. Så är det inget fel att drömma. Man måste våga, det är alldeles för många som har drömmar men som inte vågar såga dem högt för de är rädda vad alla ska säga. Men hur tror du att Micheal Jackson lyckades? Det var inte så att han knäppte med fingrarna och blev "the king of pop". Nej han kämpade in i det sista, men framförallt vågade han drömma,han vågade strunta i alla som försökte dra ner honom. Ingen är en Loser, oavsett om det handlar om att komma ut ur garderoben eller om du är en tonåring som ska föda barn. Alla kan lyckas, oavsett om du har nått botten eller inte så är det aldrig försent att ta tag i ditt liv och försöka igen. Man kommer att få försöka hundra tals gånger och kommer att bli er knuffad lika många gånger, men man får aldrig sluta försöka! Sluta aldrig drömma. Du är stjärnan i ditt eget liv, du bestämmer exakt vad du vill bli, det finns ingen som hindrar dig utom dig själv. De som kritiserar dig är bara avundsjuka för att du vågar stå på dig själv och att du vågar vara dig själv och följa dina drömmar! 


Alla är olika, ingen är perfekt. Tror du Megan Fox inte har några komplex? Alla har komplex eller något de inte tycker så mycket om med sig själva. Men istället för att låta sig hindras av det så väljer de att acceptera sin brister och göra det bästa utav dem. Bara för att jag skriver den här texten, betyder det inte att jag är världens mest självsäkraste människa. Jag skriver detta för att jag ahr en åsikt, en åsikt som jag inte vill dölja. Världen är rubbad, världen är helt förstörd. Den har ändrat synen på oss alla om exakt hur du ska klä dig, bete dig, vad du ska göra för att vara normal. Men jg tänker inte acceptera det. Jag vill inte vara som någon annan, jag vill vara mig själv, leva mitt eget liv och jag gör mit bästa för att acceptera den jag är. Jag försöker att göra det bästa av mitt liv, utan att påverkas av andra. Visst ajg gör det, jag påverkas av andra jämt och ständigt, det vore fel att säga att jag inte gjorde det. Men jag tänker aldrig vara en slav under någon annan. Jag tänker inte bli någon annan vill att jag ska vara, jag vill vara mig. Jag dricker inte, jag har inte en pojkvänn, jag har aldrig haft en pojkvänn, jag har inte särskilt många vänner och jag har lätt för att göra som andra säger, eller jag låter mig styras av andra männsikor för att jag inte vågar lita på mig själv och att jag inte klarar av någonting. Men jag ska ändra på det, som sagt vill jag inte vara en slav för någon annan. Jag vill vara mig själv, och bara för att jag inte dricker eller festar eller har många vänner så betyder det inte att jag inte är "normal". jag kanske inte normal, ingen kanske är normal? Och varför är det så fel? Jag skiter fullständigt om du är gay, sitter i rullstol eller är tonåring och är gravid. Om du accepterar mig som jag är så kommer jag att acceptera dig. 


Jag har 2 underbara vänner som jag aldrig vill fölora. De är mina bästa vänner och skulle göra vad som helst för dem. Nej jag har ingen pojkvänn, men det betyder inte att jag aldrig kommer få en. Ja, ibland känns det lite hopplöst, men vem vet? En vacker dag kanske min dröm prins står där och väntar på mig och då kommer jag inte ens komma ihåg alla mina tvivel. Det är inte fel att tvivla på drömmar eller så, men våga stå upp för dig själv. Våga visa vem du är, du är unik oavsett vad de säger om dig. 


Jag kan berätt om min dröm, min dröm är att påverka människor, min dröm att att göra mitt liv till något speciell. Jag vill ändra världs bilden av normalitet. Dessutom vill jag bli företagare, jag vill inte sitta som högsta hönset men jag tycker att det är sjukt intressant hur företagen påverkar kunderna. Som sagt jag vill påverk människor på ett positivt sätt! 

Om 30 år, ska vill jag har pluggat/ jobbat i USA, jag vill ha sätt världen och jag vill leva i ett samhälle där alla inser hur unika dem är. 


Vad är din dröm?


Oj jäklar vilket långt inläg, men jag ville bara skriv av mig, allt detta kanske låter flummigt och knas men jag hoppas ni förtår budskapet iallafall. Jag tycker faktiskt att alla mina läsare borde se Glee, oavsett om man gillar musikaler eller inte, jag har lärt mig så otroligt mycket och jag ser verkligen budskapet!


Inspiration015_large

Life,quote,quotes-97bfba4a074e4a1837fe0f940a1c6fd3_h_large

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards