Veronica

Alla inlägg under september 2011

Av Veronica Johnsson - 11 september 2011 18:37

 Det är vad som står på Erics tatuering som han gjorde för ett tag sedan. Jag som är en person som äslar citat, tycker att det är ett bra citat!  


De flesta är nog helt ointresserade, men det är min blogg och jag bloggar om det jag känner för!   


Hare bra!

Av Veronica Johnsson - 11 september 2011 15:56

  På bilden: Chris Brown

Av Veronica Johnsson - 11 september 2011 10:17

Jag vill starta dagens första inlägg glad och positiv, men det känns fel en dag som denna.


Som de flesta redan vet är det exakt 10 år sedan 9/11 attacken skedde.

Jag har aldrig riktigt förstått vad som hände eller hur mycket det betydde för USA, men nu har jag börjat inse att det var verkligen fruktansvärt.

Tänk att stå där och se det där. Jag har tittat på en del klipp under morgonen och jag blir rörd, jag ryser och jag vill känner med känsla till USA. Tänk om det skulle ha varit i sverige? Jag skulle kunna säga att jag kan tänka hur det känns, men det kan jag inte, ingen som inte var där förstår nog inte nog hur mycket det känns. Men man kan förstå att det kändes rejält!

Här är en video som jag tittade på:

Här är några av kommentarerna man kan hitta under som berörde mig:


"I was twelve when it happened.I went with a family member to a doctor's appointment that afternoon. I had learn about the towers in a book with the tallest buildings in the world for my birthday in July.My mother was with me in the waiting room, and when the second plane hit,and everyone knew it was an attack, I asked her what was going on cause I wasn't really getting it...and the first thing she said to me was:"-Son...the world will never be the same".


"I was 3 years old at the time. My little brother, my mom, my dad, and I were all there on vaction seeing my 27 year old cousin. We had just entered the South Twin Tower when it was hit. My parents carried us out of the building and into the streets to see what had happened. My cousin was where the plane hit. She jumped out of the building hoping that would give her a better chance at survival, well it didnt. I watched my own cousin hit the ground and died. I saw the video; Ive cried my eyes out."


Ta er tid och se videon!


Ta hand om er!


Av Veronica Johnsson - 10 september 2011 22:47

 

Av Veronica Johnsson - 10 september 2011 18:58

Tjena! Haft en bra lördag än sålänge? Det har jag! 


För ett tag sedan kom jag hem från stan efter att somsagt varit och kollat på bio.

Innan bion så gick vi först till nån skate butik som Linnéa skulle till, hon åker longboard, sen gick jag och böt min tröja som det var hål i och det gick utan problem, så det e bra!

Efter det så gick vi och hämtade ut biljetterna sedan var vi hungriga så vi gick till BK (Burger King) och åt. 

Vid 3 började bion, Harry Potter filmen var nästan bättre den här gången än förra. Jag började nästan gråta på slutet...  Men det är väl för att första gången man ser en film som den hinner man inte tänka på små detaljer utan försöker bara hänga med eftersom att det är så mycket som händer. 

Efter bion så drog vi dirr hem och nu har jag städat i mitt rum som alltid lyckas bli så sjukt stökigt!


Jag ska nog dra en liten kort men snabb promis innan maten också, ska träna imorgon så det får räcka idag!


Juste! påvägen till sergel bion såg vi en snubbe som stod och beat boxade på götgatan, han var fett grym!

Här kommer en video med honom. Det är enbart han som gör ljuden!


   Jag vet att den är sne, men när jag försökte vända den vart det knas så det får bli like this! 


Hare Gött! 


Av Veronica Johnsson - 10 september 2011 11:26

Godmorgon/ Goddag eller vad det nu är....

Jag har precis duschat och klätt på mig. Jag tar 12.20 tåget in till stan och möter upp Linnéa, Filip och Fredrik och sen så ska Linnéa till någon affär, jag ska byta den där vit blå randiga tröjan eftersom att jag upptäckte att det var ett hål i den och sedan ska vi hämta ut biljetterna till Harry Potter på söder som börjar vid 3. 

Jag är nog hemma runt 6. halv 7 igen så skriver då!


Såhär ser jag ut idag:

   T-shirt och Chinos från H&M, Linne från Gina Tricot!


Ha en bra lördag!  

Av Veronica Johnsson - 9 september 2011 20:02

Hejsan! Kom precis hem från en promenad, och så precis att det var idol idag, så nu har jag laddat upp med popcorn och päron cider! Nu är det dags för fredags myys!!


Nu har det börjat!

 

Ha en bra fredagskväll!

Av Veronica Johnsson - 9 september 2011 18:01


De här två låtarna har jag suttit och spelat sönder idag! Älskar Mohombis låt "Maraca"! Så jäää*la bra!!   

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards