Veronica

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Veronica Johnsson - 10 mars 2013 21:09

Läste nyss ett inlägg på Viktor Frisks blogg, där han skrev om att man är perfektionist och alltid strävar efter att göra bättre. Man står hela tiden mellan tankarna att gör jag tillräckligt eller inte? Men han/hon/dem gör bättre än oss, varför går deras företag bättre än mitt? De har kommit mycket längre, varför har inte jag gjort det? Är jag för dålig, skulle jag ahr gjort det här från början? Är jag dum som tror att jag kan göra detta ensam? Kommer folk tycka att det är pinsamt att jag inte kan komma med så mycket till min monter i brist på pengar, för att jag inte sålt mer. Eller kommer folk tycka att det är bra att jag ens kan sgtå på mässan oavsett hur montern ser ut? Det är en del av alla frågor som flyger runt i mitt huvud just nu om skolarbetet, UF , mässan, livet. För hur vet man att man gör tillräckligt? Förra året svimmade tillslut för att det avrt förmycket, men ändå känner jag mig besviken på mig själv att jag inte kunde klara pressen, för min pappa kan ju göra det, han är mycket mer stressad än jag avrje dag. Men ändå så klarar han det. Varför gjorde inte jag det?


Jämförelse, man jämför sig med allt och alla. Hur de klarar av en situation och varför inte jag kan klara av samma sak. Är man sämre än den personen då? Jämförelse kommer att ta kol på oss någon dag. För tillslut måste man ju stanna upp och inse vad jag gör för något, och varför jag är duktig, alla kan inte allt, men ändå så är man så upptagen med tanke att göra det lika bra eller bättre än alla andra, jämförelse och perfektion. Det är det alla söker men vem är det egentligen man söker det för, sig själv eller för att vissa alla andra att jag kan också och titta på mig. Alla gillar att sitta i   centrum och visa vad den kan, men till vilket pris. Jag var påväg att skita i min hälsa för att stå på en mässa en dag och visa upp mitt företag, som jag har lagt ner tid och energi i som fan, men ändå inte är nöjd med. Jag är inte nöjd för att alla andra har facebook sidor, hemsidor och säljer mycket mer än jag. Men idag fick min pappa mig att inse att jag faktiskt har tagit mig dit jag är idag med mitt företag, en ide jag trodde på och kämpat med. Jag har faktiskt ett företag som ändå säljer och jag har ett försäljnings tillfälle, och jag har lyckats ta mig ändå hit helt själv. Ett eget företag är inte många som har när det är 17 år gammal. Det gäller att stanna upp ibland mitt i loppet och inse vad jag faktiskt åstad kommit istället för att bara se de saker som jag kunnat göra bättre. Det går alltid att göra bättre, men man är inte mer än människa och du kan göra massa saker, men tillslut så måste man inse att jag har gjort det bästa jag kunde i en situation och vara nöjd över det. Går det åt helvete, eller inte blir ett så lyckat företag man hoppats på så kan man iallafall skatta sig lycklig över erfarenheten man fått och vara nöjd med den. Den tanken tar jag med mig i nästa vecka, och nej jag ska inte sätta min hälsa åt sidan för något. Hälsan är det viktigaste du har!


Lång text, med kanske ingen handling, men jag har skrivit de tankar jag ville och det är allt jag ville. Ge alltid 100% men glöm inte bort att unna dig själv en klapp på axeln ibland!


 


Av Veronica Johnsson - 10 mars 2013 20:01

Jag skulle ju vara duktig idag och lägga ut outfit bilder, så laddar över bilderna på datorn och tror att dem är klara så tar bort bilderna från kameran... Tydligen så försvinner bilderna då också av någon anledning. Så jag har tyvärr inga bilder att erbjuda. Hahah, vad trött jag blir på mig själv ibland -.-. 


Men middagen hos mamma var trevlig, mormor var också där och det var kul att träffa moster och kusinerna också! Imorgon är det måndag och en intensiv vecka står framför mig, för nästa måndag är det nämligen UF mässa, så nu har jag 2 skoldagar på mig att fixa det sista. För på tisdag har vi studie dag och på torsdag och fredag är det praktik. Så jag har väl lite halv panik. Men ska prata med vår UF lärare imorgon eller på onsdag om detta. Juste, jag ska till läkaren klockan 1 imorgon också... yayy


 
Det får bli en gammal outfit bild istället!

Av Veronica Johnsson - 10 mars 2013 14:42

I skrivande stund är jag påväg till mamma i Haninge! Vädret ute idag är för jäkla härligt även fast det är lite kyligt. Man hör fåglarna sjunga och allt och alla känns bara glada!

Fotade dagens outfit bilder innan jag drog också så de kommer upp ikväll när jag kommer hem från mamma! Ha det bra!

Sneak peak på dagens outfit:

Av Veronica Johnsson - 10 mars 2013 13:25

Jag fick värsta happy ruset så satte på musik, fixade håret och klädde på mig och nu fixar jag nytt nagellack på naglarna, samtidigt som jag typ dansar runt haha! Älskar dessa happy rus!

Av Veronica Johnsson - 10 mars 2013 09:47

Godmorgon kära läsare! Haha, känner mig kärleksfull idag ^^


Sitter och äter frukost nu ska titta på något avsnitt av någon serie på datorn, har inte bestämt mig för vilken än, svårt val! Haha... Men ikväll ska jag äta middag hos mamma i haninge, då kommer även min moster Anki och hennes barn dit, samt Joakim. Så det blir trevligt!


Jahap, igår då, såg ni på finalen? Haha, jag satt och messade med Denise L igår, hon och jag var helt inne på att Anton skulle vinna och grejjer, jag röstade 4 gånger och hon röstade ocskå någon gång och när han inte vann vart jag lite ledsen. Men han kom 4 och Robin som vann var "mitt andra val", alltså om inte Anton skulle vinna så ville jag att Robin eller Ulrik skulle vinna. Så det avr ju bra och Robin är en rikigt duktig sångare och han är värdig detta. Haha, nörden i mig vart fett rörd när han började gråta osv precis när de sa att han vann, helt chockad haha och sedan på scenen när han typ inte kunde sjunga. Jag blir lycklig av att se andra så lyckliga, det gör min dag! Så grattis till Robin, men en fjärde plats i finalen (Anton Ewald) är inte fyskam det häller! Han är ändå bäst på att dansa! ;) haha 


Ha en bra söndag! 

       

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards