Veronica

Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Veronica Johnsson - 5 juni 2012 20:07

Namn: Veronica Jonsson

Ålder: 17 år

Längd: 1.65

Sko-storlek: 39

Född: I Segeltorp i stockholm

Bor: Huddinge

Gör just nu: bloggar duhh


Allmänna frågor:

Nämn tre bra egenskaper hos dig själv: Glad, omtänksam och snäll

Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig själv: Noll tålamod, tänker för mycket, blygis



Vad är du rädd för: ormar, getingar, krig, att göra mig illa

Vad är du mest nöjd med hos dig själv: att jag alltid försöker att vara mig själv

Det roligaste jobbet du haft/har: Team Sportia

Har du körkort och egen bil: Övningskör :P

När tod du ditt körkort: Inte tagit än

När grät du senast: igår

När skrattade du senast: När jag messade med Alexandra

Vem åkte du bil med sist: N¨gra ambulans männ :S

Vem åt du mat med sist: My brotha

Vem sov du hos sist: Alexandra

Vem sov hos dig sist: Linnea eller alexandra

Vad var du rädd för när du var liten: Allt typ 

Vad ville du, som liten bli när du blev stor: Haha, allt möjligt men mest en tävlings ryttare tror jag ;)

Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: första gången var igår faktiskt, det var rätt coolt, om man bortser ifrån situationen

Värsta smärtan du råkat ut för: När jag ramlade på höften så att hela grejen mosades upp, haha svårt att förklara, men det är inte så farligt som det låter!

Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: Mina underbara vänner! 

Någonting som gjort dig riktigt förbannad och ledsen någon gång i ditt liv: Haha, tydligen fick jag damp och började stört böla när jag var liten och inte fick gå på tunnelbanan själv eftersom att det var för mycket folk, haha x)

Har du någonsin sportat: Ja, men när jag väl började så slutade det inte så bra om man säger så... haha 

Någon du ser upp till: Min pappa

Vad finns alltid i din handväska: Plånkan, nycklar, mobil, hörlurar, busskort



Har du varit utomlands någon gång: Ja, spanien, grekland, cypern, USA, thailand, danmark och finland. 

Vilken plats var finast: Grekland eller cypern!

Största stad/städer du varit i: Bangkok, eller är New York större?? nej det är det väl inte?? :O


Lite mer personliga frågor:

Har du någonsin tagit eller provat droger: nej

Rökt: nej

Snusat: nej

Druckit: smakat men aldrig varit berusad

Har du piercing eller tatuering: Öronen, jag vill göra en tattoo! 

Hur ska en kille vara/se ut för att du ska falla pladask: Ingen aning, det märker jag då! Haha :P men han måste nästa kunna spela gitarr, har en svag grej för det, fast det tro jag att alla tjejer har, haha ;)

Finaste komplimang du fått: att jag är charmig och att jag har ett fint leende :)

Har du sårat en kille riktigt ordentligt någon gång: det tror jag inte :S

Har du blivit sårad av en kille riktigt ordentligt någon gång: Nej

Har du någonsin fejkat en orgasm: nej

Hur många sex-partners har du haft: den du




Antingen-eller-frågor:

Storstad eller landet: Måste säga mittimellan

Hamburgare eller pizza: hamburgare, är allergisk mot ost :((((((

Kött eller fisk: KÖTT alla gånger

Hund eller katt: Hund!

Aftonbladet eller expressen: afronbladet

McDonalds eller MAX: Max tror jag nog 

Vin eller Öl: båda smakar förjävligt!

Charter- eller skidsemester: charter

Sverige eller Utlandet: beror på

Sport eller nyheter: Nyheter

Hockey eller fotboll: vet inte, har precis fåt upp ögonen för det där men båda typ :P

Ljushåriga eller mörkhåriga killar: ingen aning

Sommar eller vinter: Sommar.

Vår eller höst: vår

Flyg eller tåg: Flyg.

Bil eller buss: Bil

Av Veronica Johnsson - 5 juni 2012 20:03

Tumblr_l8dziiva901qdbbywo1_500_large

I sommar ska jag försöka bara ta det chill och inte stressa så mycket, vila upp mig inför nästa termin så att jag bara kan köra gärnet. Visserligen ska jag jobba i sommar ganska mycket men jag ska se till att ta vara på mig själv och bara umgås med mina vänner som gör livet värt att leva! och bara ta dagen som den kommer!

Njut av sommaren du med!

Av Veronica Johnsson - 5 juni 2012 19:59

Bloggen har varit rätt tråkig förra veckan och denna vecka, men jag har som sagt inte mått så bra men jag ska försöka ta nya tag snart igen. Snart är det dessutom somarlov så då lär man blir lite gladare! 


 Aupo2qpciaaduhk_large

Av Veronica Johnsson - 5 juni 2012 15:24

Jag har varit lite frånvarande i bloggen igår och idag, och det är eftersom att igår morse så hände det lite grejjer... Jag svimmade 2 gånger på 5 minuter och jag har aldrig svimmat förut så det var lite chockerande.. Jag hade iallafall blodsocker fall eller vad det ehter, men jag fick åka in till sjukhuset osv. 


Jag vill bara säga att ta hand om er och om kroppen säger till så lyssna på den. Jag lyssnade inte, jag tyckte att jag är inte stressad jag kan inte vara trött, jag har det inte ens hälften så jobbigt som andra människor jag känner. Så varför ska jag klaga för? Jag har haft en förkylning i 15 veckor som går upp och ner, är allergisk mot pollen, jag har haft huvudvärk i 3 veckor i streck, jag har varit otroligt trött och när jag tränade så var jag redan slut i musklerna när jag bara hade börjat träningspasset. Jag jobbade, kom hem sent och gick i skolan, prov, läxor, stress stress stress. Jag tänkte att jag ska inte klaga mina föräldrar har det mycket värre! Då kan jag ju inte tro att jag är slutkörd nu?

Min kompis sa till mig att du kommer hamna på sjukhus om du forstätter stressa med träning och jobb, och sådant som du egentligen inte behöver göra när du samtidigt är sjuk hela tiden. Lyssnade jag? Nej... och tack vare det så svimmade jag igår. Jag vaknade och hade svin ont i nacken och jag antar att det var droppen. Nu sitter jag inte och tycker synd om mig själv ska ni veta utan jag har tagit lärdom av detta! Alla har inte samma förutsättningar, alla kan inte stressa lika mycket, vissa tål inte det. Jag tål inte stress, jag måste få göra saker i min takt och inte bli stressad av att alla andra säger att jag ska göra så och så, eller tänka att jag ska stressa lika mycket som alla andra annars är jag... lat? Nej jag är förnuftig, man ska lyssna på om kroppen säger emot. Den säger emot av en anledning. Jag kan bara vara lycklig över att jag inte hade fått ett virus eller något liknande. Så jag ber er ta hand om er och lyssna på kroppen när den säger emot! Jag hade tur om man säger så, det hade kunnat gå mycket värre än såhär!

Detta är inte alla lyrics, men de tyngsta, jag tycker att ni alla borde se och lyssna på texten i låten!


Run for your life, my love
Run and you don't give up
It's all that you are
All that you want
I will be close behind
Run for your life

She had a fire inside
And that terrified you
You swore that you'd never lose your control
Baby, let yourself go
'cause part of you hides
And I know the hunger inside of you's strong
You can only hold back the river so long

Oh, you don't have to go it alone
Oh, you don't have to go it alone, go it alone

Run for your life, my love
Run and you don't give up
All that you are
All that you want
Run for your life right now
And if you don't know how
I’ll come back with you and take all that’s true
And leave all that's burned behind
Run for your life 

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards