Veronica

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Veronica Johnsson - 15 mars 2012 18:52

När jag har besluts ångest, som hag skrev om tidigare idag, mår dåligt eller bara har en allmänt dålig dag eller så. DÅ har jag alltid några knep för att bli glad igen. Ett av mina första och största knep är att lyssna på musik! Särskilt de 3 låtar jag listat här under. De får mig alltid på as bra humör! Jag har ju den senaste blivit typ galen i One Direction som ni kanske har sätt och det är för den enkla anledningen att jag blir glad av deras musik, jag blir pigg och peppad av den. Jag tycker att det är viktigt att jag får lyssna på musik eftersom att det är en av de sakerna som gör att jag blir lugn, och peppad i olika situationer. Den får mig att kunna tänka. När jag är stressad eller liknande så snörar jag alltid på mig skorna stoppar i lurarna i öronen med min absoluta favorit musik och bara går. Då kan jag verkligen rensa tankarna,jag tycker att det är as skönt!


Jag har också en annan avkoppling i vardagen och det är ridningen, jag brukar alltid se till att jag kommer iväg och rider varje vecka, om jag inte känner mig dålig som denna vecka. Även fast jag helst vill lägga mig på soffan för att jag vet att det får mig att slappna av och tänka på annat.


Jag tycker att det är viktigt att unna sig själv lite tid åt sina favorit sysslor eftersom att de behövs i vår stressiga vardag. Så gör det du tycker om att göra en stund så ska du se att du blir mycket gladare och piggare efteråt!


Av Veronica Johnsson - 15 mars 2012 18:40

Helloooo!!


Har precis bänkat mig framför soffan med dator och branschknuskaps papper efter att ha ätit middag. 


Idag har jag äntligen fattat ett beslut som har varit riktigt svårt att fatta, mycket svårare än vad jag hade väntat mig kan jag säga! Det val jag pratar om är det om vilket inriktning man vill läsa i 2:an. Busniess school, en högskole förberdande inriktning, Butik och försäljning, en yrkes förberadande och Marknadsföring, vilket också är yrkes förberedande. För mig stod det från första början mellan butik och försäljning och busniess school. Jag vill ha högskole behörighet eftersom att jag inte vet om jag vill plugga vidare, alternativt plugga utomlands. MEN det är ju så otroligt mycket matte i den kursen och jag är verkligen ingen höjdare på det och vet inte om jag pallar det eftersom att det är riktigt mycket plugg. Så detta har jag verkligen gått och tänkt på den senaste månaden och igår kunde jag knappt sova för att jag hade sådan panik. Men efter lite snack med matte lärare och kompisarså kom jag fram till att butik och försäljning är det säkraste valet för mig. Det är verkligen ingen dålig utbildning, men man får ingen behörighet. Men jag känner att det är bättre för mig. 

Haha, de som pallade läsa ända hit ner måste ha riktigt tråkigt.. Haha, men måste få skriva av mig lite!


Men resten av dagen så kände jag mig otroligt lättad för en gångsskull. Därför antar jag att jag har gjort ett bra val! Så nu ska pappa bara skriva på dessa papper sen så ska jag lämna in dem! Nice, trodde aldrig jag skulle kunna bestämma mig, haha!


Hoppas att ni har haft en bra dag, själv har jag varit rätt pigg, dock lite förkyld men det faktum att jag kunde stå utomhus i bara t-shirt idag gjorde mig rätt glad.

Som ni märkt har jag inte ridit idag av den anledning att jag har kännt mig riktigt förkyld de senste dagarna och vill bara bli frisk nu!


Här är en bild på mitt favvo band!  

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards