Veronica

Alla inlägg under december 2011

Av Veronica Johnsson - 20 december 2011 18:51

 

Av Veronica Johnsson - 20 december 2011 13:08

Har inget att göra på elktionen så vi får göra vad vi vill, fett skönt! 

Kollade Funnythings.blogg.se och hittade den här, den är fett kul ju!   


Frågesport för blondiner...

1. Hur länge varade 100-åriga kriget? - 116 år - 99 år - 100 år - 150 år 

Blondinen använder sin rätt att hoppa över frågan

2. I vilket land uppfanns Panama-hatten? - Brasilien - Chile - Panama - Equador Blondinen tar publiken till hjälp 

3. I vilken månad firar ryssarna oktober-revolutionen? - Januari - September - Oktober - November 

Blondinen ringer en vän. 

4. Vad het...te George IV? - Albert - George - Manuel - Jonas 

Blondinen söker efter rätt svar på internet. 

5. Från vilket djur har Kanarieöarna fått sitt namn? - Kanariefågeln - Kängurun - Råttan - Sälen 

Blondinen åker ur tävlingen. 

PS. Om du har småflinat lite när du har läst detta, titta på svaren här nedan: 

1. 100 åriga kriget höll på i 116 år (1337-1453). 

2. Panama-hatten uppfanns i Equador. 

3. Oktober-revolutionen firas i november. 

4. Kung George IV hette Albert. 

5. Kanarieöarna har fått sitt namn efter sälen. Canaria betyder på latin 'sälarnas ö' (havshund). 

Alltså, hur många rätt hade du??


Hare bra! ^^

Av Veronica Johnsson - 19 december 2011 19:17

 
"Gör vad du fruktar
och din fruktan kommer att dö."
källa: Ralph W. Emerson

Av Veronica Johnsson - 19 december 2011 18:53

Godkväll! 


Hur mår ni idag!

Själv mår jag toppen eftersom att det är en massa snö ute!   


Idag har det som vanligt varit skola, me det har varit rätt chill. Vi kollade på "The nighmare before christmas" på engelskan och på både Information o kommunikations kunskapen och på service kunskapen hade jag inget att göra så satt o chillade hela dagen. 14.30 var det jul fest i skolan också, vi stannade bara en stund sen drog vi hem. 


Igår var jag hos mormor och firade "lilla julafton" med mammas släkt eftersom att jag har jul hos pappa i år. då fick jag en bok som heter "Cirkeln" som jag tror att många har läst och den verkar jättebra så snart ska jag gå ut och gå sen ska jag lägga mig och läsa! ^^


Hare bra! ^^

Av Veronica Johnsson - 19 december 2011 16:55

Heej!


Jag är fortfarande världens sämsta på att fatta beslut men nu kör vi på den här bloggen igen!  


Tänkte börja med att bjuda på en dagens låt!:

 

Jag tycker dels att låten är väldigt bra, sen så är videon rätt kul också!   

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards