Veronica

Alla inlägg den 23 september 2012

Av Veronica Johnsson - 23 september 2012 19:46

Helloo!


Jag har jobbat idag, därför har uppdateringen varit låg. Jag började vid 12 och slutade vid 4. Så det var inte så länge, det är typ första gången jag är utanför hemmet sedan i onsdags, om man inte räknar med affären igår. Jag var väldigt trött och seg, men annars så gick det rätt bra faktiskt. 


Jag har dock kommit fram till ett lite tråkigt beslut, jag har fått inse att jag faktiskt inte klarar vad som helst hur mycket man än försöker. Jag ska därför börja jobba mindre, för mig är det rätt jobbigt eftersom att jag tycker att det är kul. Jag har jätte bra kompisar där och det är verkligen den bästa arbetsplats man kan tänka sig! Men jag orkar inte med både skola och jobb, jag har redan fått sluta på ridningen och jag trodde att det räckte med det gjorde det inte. Jag har varit sjuk och jätte trött på senaste tiden, på ett sätt som jag verkligen inte brukar vara normalt och jag fick lov att inse hur konsstigt det än kan låta för en 17 årig tjej, jag är utmattad. Jag ställer för stora krav på mig själv och tror att jag kan göra allt på en gång, det går inte alla är inte likadana och jag fick se min bristningsgräns i våras när jag hamnade på sjukhus. Jag har redan brytigt ihop ett flertal gånger den här terminen och jag känner mig så jäkal svag hela tiden, allt bara skiter sig och det blir fel och det slutar med att jag får panik och blir så frustrerad att jag brister. Jag är en orolig människa och det måste jag ta hänsyn till. Som min bonus mamma sa, du är en person som blir sjuk av att oroa sig och det är sant. hela jag förstörs om jag oroar mig eller stressar, jag vet det finns människor som stressar MYCKET mer än jag. Men det är inte det jag lägger fokus på här, utan det är mig och mina förutsättningar, vad jag är kapabel till och jag har precis börjat upptäcka det. 


Gud vad skönt det är att skriva av sig ibland! Man känner sig lättad! ^^


Nu väntar X-factor, ha det bra! ;)


Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards