Veronica

Alla inlägg den 22 september 2013

Av Veronica Johnsson - 22 september 2013 19:13

I går besökte jag och pappa Study abroad mässan på Berns salonger i stan. Jag har ju gått runt och suktat efter att plugga utomlands och jag tar ju faktiskt studenten i juni så det är dags att börja fundera på vilket college/universitet och framförallt hur jag gör för att komma in på rätt skola osv. Vi kollade på 3 skolor, en skola i London och 2 i Australien, en i Sydney och en i Brisbane. Men jag har nu kommit ner till att välja mellan 2 skolor. Den i London eller den i Sydney. Nu när jag skrev det inser jag att det är antingen är 2 timmar med flyg här ifrån eller ca 20 timmar bort. 


Båda skolorna har programmet event managment, vilket jag vill läsa. I Sydeny är det 7 månader, och man kan lägga till fler a utbilidningat efter det. I London är det 4 år, med ett år som utbytes student. Så vill jag ha en fullständig kandidat examen när jag går ut, alltså läsa 4 år? Det är frågan. Både London och Sydney lockar, så vad ska man välja liksom?


   

London eller sydney, det är frågan! ^^

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards