Veronica

Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Veronica Johnsson - 8 juni 2013 20:59

Jag hörde en vis kommentar idag som egentligen nog inte alls var menad att vara så vis. Men jag tycker att den säger mycket, "Det är inte bara musklerna man måste träna , man måste träna hjärnan också". Jag tyckte att de orden verkligen var bra, helt enkelt!


För det är ju så, min pappa säger det hela tiden när vi spelar bowling, golf eller liknande sporter. Du kan kasta, skjuta, slå hur hårt som helt men utan teknik och taktik så kommer det aldrig att bli bra, jo du kanske får ner den där käglan men tänker du till en extra gång och övar på tekniken så kommer du att slå strike efter strike tillslut. Man kan vara jätte biffig och vältränad och gå in i ett slagsmål med en myckte mindre person, men har den mindre bättre taktik än vad du har så kommer det att ta ut det starka.


Detta gäller när du lär dig också, du kan ha hur mycket kunskap om ett område som helst, men vet du inte hur du ska använda det då kommer det aldrig gå. Du måste ta den kunskapen och göra den till erfarenheter, du måste öva öva öva, på det du vill uppnå för att bli riktigt bra på det. Vill du bli fotbollspelare så räcker det inte med att du läser handboken och kunna allt från den du måste ut på planen och våga testa dina kunskaper, våga misslyckas och få nya kunskaper och erfarenheter. Det gäller oavsett vad du gör, tänk inte bara på musklerna eller kanske tillochmed ett snyggt ansikte. Jag såg på american idol nyss och det kom in en svin snygg kille, alltså jag lovar. Han var som tagen från paradiset eller något. Och jag tänkte för han måste gå vidare, men när han började sjunga, ja det var inte dåligt men det var inget speciellt heller. Nu såg han inte så ego ut, men man kan inte bara tänka på hur det ser ut från andras synvinkel, utan man måste veta själv vad kan jag göra med det jag har, ta kunskapen och gör något av den. Sitt inte och säga tt du kan allt, bevisa det annars blir det bara tomma ord. 


Kör hårt och komihåg mit favorti citat "Don't let the fear of striking out, keep you from playing the game"!  


Av Veronica Johnsson - 8 juni 2013 18:57

Man får ju lust att åka till Irland omd et kommer finnas en massa Nialls där! ^^

Av Veronica Johnsson - 8 juni 2013 18:45

Hejsan! Slapp dag idag, det har behövts! Pollen allergin har nämligen varit förjävlig idag, ont i huvudet, kliande ögon och tjock i halsen. Har inte kunnat gå ut på altanen ens, så jobbiga har den varit. Men jag tränade för ett tag sen i allafall, jag börjar märka resultat nu, men jag är långt ifrån färdig. Jag ska änmäla mig till midnattsloppet nästa år och då jäklar ska jag vara tränad!

Nu ska jag slappa framför tvn!

Gammal bild

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards