Veronica

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Veronica Johnsson - 5 juli 2012 21:12

Tjäna tjäna! Jag har börjat säga det hela tiden nu, Tjäna Tjäna! De sa det någon gång på jobbet och antar att det fastnade, haha! 


Today has been a lazy day, tänkte jag skriva. Men det har det faktiskt inte varit! Jag vaknade oh kollade film till frukosten. Gjorde pannkakor till lunch och sedan tränade, först med hjälp av en tränings DVD som tränad de inre mag och ryggmusklerna, 45 minuter var den, tog rätt mycket faktiskt och sedan så gick/ sprang jag runt långsjön också. Körde lite intervaller i någon trappa jag sprang förbi också. Så jag känner mig nöjd med dagens träning. 


Juste chefen ringde tidigare idag också och berättade att någon skulle bort, av en privat anledning som jag inte tänker nämna här. Och därför behövde de mig ännu mer än de redan utsatta tiderna så nu har jag fått 10 dagar till i Juli och Augusti, sammanlagt. Jag bara känner hur rik jag kommer bli snart! :D


Igår var ju Linnéa här också, vi gjorde inte så mycket, men dt var skönt att bara chilla med henne, snacka lite skit också sådant. Men när jag mötte upp henne så gick vi till affären och köpte glass och jordgubbar som vi gjorde milkshake/smoothie av senare. Vi gick hem, åt lite mat, spelade kort och kollade på "Friends With Benefits" Riktigt rolig film måste jag säga! Gillar Mila Kunis! 


Nej, nu ska jag ta och titta på en film! Ha det gött!

Av Veronica Johnsson - 5 juli 2012 14:22

Jag tänkte berätt om en person som jag har haft som förebild så länge jag kan minnas, ingen mindre än Miley Cyrus. Varför? Jo för hon visade mig att det var okej att vara sig själv, och hur viktigt det är att hur mycket folk än ryker och drar i en, säger åt mig vad jag ska göra och hur jag ska vara så ska jag alltid vara mig själv. Aldrig göra något jag inte vill för att göra någon annan glad. När hon växte upp och lämnae rollen som Hannah Montana så chockade hon många med sin "förändring" och många sa, usch hon är så ung, hon beter sig på ett o passande sätt. Alla kritiserade henne, hon valde att inte lyssna på de dåliga orden, hon fortsatte vara sig själv. Jag måste erkänna att jag också vart lite chockad av hennes "förändrig", men sedan förstod jag. Hon växer upp, hon komme rinte alltid vara den söta lilla Hannah Montana som man är van vid och det får man accpetera. Alla växer upp och man kommer att göra många misstag på vägen, men det viktigaste är att man är ärlig mot sig själv. Hon får väl göra vad hon vill, hon är sin egen person och skiter i vad de andra säger. Det är starkt och jag tänker varje dag att jag också vill vara stark och inte tänka "undrar om folk tycker att jag är snyggt klädd idag eller inte" Det är slöseri med tid, om du tycker att du ser bra ut så gör du det. Du köper kläder för att göra dig glad inte för att göra någon annan nöjd! Jag är inte världens bästa på att stå upp för mig själv, men något jag aldrig kommer att göra igen är att säga ja till något jag inte vill. De andra får säg avd de vill! Som det står på headern "I'd rater be hated for who i am, than loved for who i am not". Låtsas du vara någon annan så kommer det inte hålla i längden. 

 

Av Veronica Johnsson - 5 juli 2012 14:10

Jag har fått en ny favorit låt! "Jessies Girl" med Rock Springfield! Så AWESOME! Hörde den först i Glee, är "Finn2 gjorde en cover på den. Vet inte vilken version som är bäst men låter så awesome!! Lyssnar på den hela tiden!!

Inte världens bästa kvalite men den finns på spotify här: Rick Springfield – Jessie's Girl

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Veronica, jag bor i Huddinge utanför stockholm. Jag är 18 år och går på NTI -Handelsgymnasiet som ligger på Odenplan i Stockholm.

I bloggen skriver jag om mina intressen, bland annat fotografering, umgås med mina kompisar och själ

Fråga mig

12 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Instagram

 

 

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards